Miten löytää innostus liikkumiseen?

lempiliikuntalajisi-unelma-itsestä-

Näin löydät ilon liikkumiseen – lue valmentajan vinkit

Nyt laitetaan keho liikkumaan ja mieli hymyilemään!

Kehomme kertoo meille paljon. Voidessaan hyvin se antaa meille kevyttä ja hyväntuulista energiaa. Kehomme hyvinvointi kulkee käsi kädessä elämän mielekkyyden ja mielen hyvinvoinnin kanssa. Kun hymyilet ja liikut, tuntuu liikkuminen ja elämä ylipäätään kevyemmältä. Kehon liikuttaminen on sen terveydelle yksi tärkeimmistä asioista, joten miksi emme tekisi sitä nauttien ja hymyillen ja rakkaudesta omaan kehoomme ja hyvinvointiimme? Kehoa olisikin siis hyvä liikuttaa hymyssä suin. Mikä on sinun lempitapasi liikkua?

Meillä jokaisella on ainutlaatuinen keho, jota voimme liikuttaa ja viihdyttää erilaisin tavoin. Meillä kaikilla on omat tapamme liikkua ja laittaa kuona-aineet sekä ylimääräiset patoutuneet tai kertyneet energiat liikkeelle. Voimme myös aina löytää uusia tapoja liikkua.

Rakastatko sinä rauhoittua joogaten vai tarvitsetko kenties intensiivisen spinningtunnin hikiryöpyn kera? Tanssitko musiikin tahdissa sen viedessä sinua pitkin olohuonetta?

Voimme unohtaa, sen miten meidän kuuluisi tai pitäisi liikkua ja löytää aidon nautinnon liikunnasta. Aikakauteemme kuuluvat muoti-ilmiöt myös liikunnassa ja harrastuksissa, joihin menemme helposti mukaan. Näitä lajeja emme välttämättä kuitenkaan harrasta aina sydämestämme. Voimme tietysti kokeilla eri lajeja ja tapoja liikuttaa kehoa ja nauttia myös niistä. Tärkeintä on kuitenkin etsiä sellaisia tapoja liikuttaa kehoa, joka tuo hymyn kasvoillesi ja lämmön sydämeesi.

Kehon hyvinvoinnille olisi tärkeää, että liikkuisimme noin 2-3 h viikossa vähän reippaammin ja muutoin välttäen pitkiä aikoja paikoillaan istuen tai maaten. Palautumisen, lihasten kehityksen ja rakentumisen kannalta ehdottoman tärkeää on myös levollinen uni ja lepopäivät.

TEHTÄVÄ: Voit kokeilla inspiraatiossa liikkumista, jota itse paljon teen. Tämä rentouttaa ja tuo iloisen mielen! Laita lempimusiikkiasi soimaan ja lähde liikkumaan ilman suunnitelmaa hymyillen ja kunnioittaen terveyttäsi. Liikuta itseäsi ja anna keholle vapaasti liikettä, juuri miten hyvältä tuntuu. Liiku inspiraatiossa lempimusiikkisi tahdissa vähintään 20 min.

KESKIVARTALOA VAHVISTAVA KOTITREENI: Keskivartalosta löytyy itsetuntokeskuksemme ja haluamme pitää sen vahvana ja hyvinvoivana.

  • Askelkyykky x 12-15

  • Vatsarutistus x 10-15

  • Punnerrus tai avustettu punnerrus x 8-10

  • Lantionnosto x 12-15

  • Käden ja jalan ojennus, vatsa x 10-15

Tee 3 kierrosta hyvän musiikin soidessa ja nauti. 🙂

 

Unelma Itsestä-valmentaja,

Sini-Maria

Unelma Itsestä Online -valmennuksessa paljon lisää vinkkejä liikkumiseen ja kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin. Seuraava ryhmä alkaa jo 8.1.2018, vielä ehdit mukaan, jos toimit nopeasti!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *