Unelmien Puurokulho -kilpailu Instagramissa

Iso käsi kaikille jotka ovat liputtavat sosiaalisissa medioissa terveellisen ruoan puolesta ruokakuvilla. Kuvilla joita katsomme on suurempi merkitys tekemisiimme kuin monesti ajattelemmekaan. Se mihin katsomme kasvaa elämässämme.

Osallistu nyt Unelmien Puurokulho -kilpailuun ja voita paikkasi seuraavaan alkavaan Online -valmennukseen.

Kilpailun säännöt: Nappaa kuva puurokulhostasi #puurokulho tai smoothiekulhostasi #smoothiebowl ja käytä hastag #UNELMAITSESTÄ -kuvassasi. Kerro halutessasi mitä löytyy sinun kulhostasi inspiroidaksesi muita ravitsemaan itseään yksinkertaisen hyvin. Kaikkien ystävänpäivään mennessä ladattujen kuvien kesken arvotaan paikka seuraavaan alkavaan Online -valmennukseen joka alkaa syyskuussa 2016. Voit osallistua kilpailuun useammalla kuvalla. Voittaja paljastetaan ystävänpäivänä 14.2.

Maistuvia hetkiä ja onnea kilpailuun!

Puurolla on pitkät perinteet suomalaisessa ruokakulttuurissa. Puurolla on menty pitkälle! Puuro ei ole enää pelkkää kaurapuuroa vaan nykyään se voi näyttäytyä myös lusikoitavana smoothiena lautasella. Voisi sanoa, että jokaisen makuun löytyy tänä päivänä sopiva puuro. Puuro sopii mille aterialle tahansa, yleisesti se on tunnettu hyvänä aamupalana, joten alla inspiraatiota aamuihin sekä yksinkertaisia reseptejä erilaisiin puuroihin.

Hyvä aamupala

Hyvä aamiainen saa sinut hereille ja energisöi kehosi sekä mielesi. Hyvä aamiainen on tarvittaessa suht. nopea valmistaa sekä nauttia. Hyvä aamiainen antaa hyvän pohjan muun päivän terveelliselle syömiselle ja tukee vatsan toimintaa. Hyvä aamiainen sisältää vettä, päivittäiset vitamiinit, jotain tuoretta sekä proteiinin ja rasvan lähdettä.
Aloita aamusi juomalla vettä.
Ota vitamiinit aamusta ja tee siitä tapa jonka muistat jokaisena aamuna.
Valmista sellainen ruoka jonka ehdit nauttimaan mahdollisimman rauhassa.
Kiireisinä aamuina ennakoi ja tee aamiainen jääkaappiin valmiiksi.

Puuro

  • 1 osa tattari/kaura/quinoahiutaleita
  • 2 osaa vettä tai muuta nestettä (esim. kookosmaito)
  • Ripaus suolaa

Lisäksi: Päälle marjoja, kookosöljyä/luomuvoita/pähkinävoita, pähkinöitä tai siemeniä, mausteita kuten kanelia tai vaniljaa
Kiehuta puurohiutaleita matalassa lämmössä noin parikymmentä minuuttia, kunnes neste on haihtunut ja hiutaleet ovat turvonneet. Voit laittaa mukaan suolaripauksen syventämään puuron makua.

Vinkki: Voit myös sekoittaa hiutaleet vaikkapa kookosmaitoon illalla, ja laittaa puuron tekeytymään jääkaappiin yön yli. Mausta puuro esim. kanelilla ja tuoreilla omenapaloilla. Saat täten maukasta tuorepuuroa.

Tuoreraakapuuro

  • 2 dl Chia-geeliä (2 rkl chia-siemeniä turvotettuna 1 dl vettä tai muuta nestettä)
  • 1 dl puolukoita (tai muita marjoja)
  • 1 banaani
  • 1 rkl hunajaa (tai maun mukaan)

Turvota chiasiemeniä vedessä tai muussa nesteessä n. 10 minuuttia tai kauemmin saadaksesi geeliä. Blendaa kaikki ainekset joko blenderissä tai sauvasekoittimella sileäksi puuroksi. Tarkista makeus sopivaksi. Puolukkapuuro maistuu perinteiseltä mannapuurolta!

Vinkki: Voit käyttää tuorepuuroon myös tattarisuurimoita, mutta niiden liotusaika on pidempi, n. 20-30 minuuttia. Muista myös huuhdella tattarit kunnolla useaan otteeseen ennen käyttöä.
Vaihtele marjoja ja mausteita oman maun mukaisesti. Tuoreraakapuuro on helppo tehdä edellisenä iltana valmiiksi ja napata kiireisinä aamuina matkaan aamupalaksi, lounaaksi tai välipalaksi.

Ruokitaan aamuisin elinvoimaamme kaikin tavoin! Elinvoimaa nostattavat ajatukset aamuisin saavat päivän alkamaan enstistä paremmin. Tähän tarkoitukseen on suuniteltu Unelma Itsestä Voimakortit joiden selaaminen aamupalan yhteydessä saa sinut voimaantumaan itsessäsi sekä inspiroitumaan uuden päivän mahdollisuuksista. Omat kortit saat tilattua Unelmien Shopista.

Miltä näyttää sinun puurokulhosi? Lataa kuvasi Instagramiin 14.2. menessä käyttäen hashtag #Unelmaitsestä ja osallistu kilpailuun.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *