Mitä pakata eväsrasiaan? -Elli

Monella tulee varmaan päivittäin vastaan se tilanne, kun pitäisi keksiä seuraavan päivän eväät töihin tai kouluun. Itse en meinannut ennen keksiä millään, mitä pakkaisin mukaan, mutta yritysten ja erehdysten kautta olen löytänyt muutamia eväslemppareita.

Mikäli joudun pakata lounaan mukaan, lähden yleensä miettimään annoskokonaisuutta sitä kautta, mitä kaapista kulloinkin löytyy: edellispäivän jämiä, salaattiaineksia, hedelmiä..

Tässä muutamia omia tämän hetken herkkueväitä:

lounaalle tai illalliselle:

Hyvien rasvojen salaatti: avokadoa, maissia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, auringonkukan- ja kurpitsansiemeniä, sitruunamehua, ripaus Kalaharin suolaa, tuoretta basilikaa, halutessa tammenlehtisalaattia, pinaattia tai rucolaa

Ruokaisa salaatti: marinoituja kikherneitä, quinoaa, runsaasti erilaisia vihanneksia ja ekstraneitsytoliiviöljyä, pähkinöitä ja hummusta

Uunijuurekset, esim. porkkana, peruna, lanttu, salaatin, hummuksen ja papujen kanssa

Ihanat kookoskermaan tehdyt ’jämäcurryt’, joissa paljon erilaisia kasviksia, kuten parsa- tai kukkakaalia, paprikaa täysjyväbasmatiriisin kera

Gluteeniton täysjyväpasta ja helppo tomaattikastike: tomaattisosetta, sieniä, kesäkurpitsaa, sipulia, yrttejä, mustapippuria, Kalaharin suolaa, joskus tummaa soijarouhetta tai papuja

välipalaksi:

tuoreita tai kuivattuja hedelmiä

aamulla valmistettu ruokaisa smoothie

raakapatukat – valmiiksi ostettuna tai kotona tehtyjä

Mitä te olette tottuneet syömään reissussa?

”Eat good, feel good.”

Rakkaudella, Elli

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *