Vinkkejä hyvinvointiin

Vinkkejä hyvinvointiin

Vinkkejä hyvinvointiin-sivulla löydät käytännöllisiä suosituksia siihen, mitä perusasioita kannattaa ottaa huomioon oman hyvän olon vakaata pohjaa rakentaessa. Saat vinkkejä hyvinvointiisi, muun muassa unelmointiin, hengittämiseen, kiitollisuuteen, yhteisööntreeniin ja ruokavalioon liittyen. Saat myös käytännöllisiä vinkkejä päivän ruokavalion koostamiseen.

Parhaana versionamme eläminen pyytää meiltä luontaisen hyvinvointimme tunnustusta arkisin toimin. Tasapaino fyysisessä sekä henkisessä hyvinvoinnissa takaa meille elämän, joka voi olla uskomattomampi, kuin mitä nyt osaat kuvitellakaan. Kaikki on mahdollista, kun voimme hyvin ja toimimme elämässämme kyseenalaistamatta valoisan inspiraation vallassa.

Valmennuksissa teemme kaiken yhdessä. Saat tietoa, kannustusta sekä hyvää harjoitusta, joten ilmoittaudu myös mukaan seuraavaan alkavaan Unelma Itsestä Online-nettivalmennukseen tai henkilökohtaiseen valmennukseen. Unelma Itsestä Shopista saatavat Unelma Itsestä tuotteet auttavat sinua valmentamaan itse itseäsi parhaaksi versioksesi sekä uskomaan ja toteuttamaan unelmiasi!

Vinkkejä hyvinvointiin – Unelmat

Kaikki lähtee liikkeelle unelmista. Selkeytä itsellesi tinkimättä se, mikä tuntuu sinulle merkitykselliseltä, minkälaista elämää tahdot luoda. Katsele elämääsi Unelmasi kautta, nää isompi kuva sinusta ja ympäristöstäsi tukemassa sinua kohden sinun Unelmaasi. Jokainen päivä kirkasta visiotasi Unelmastasi. Pysähdy päivittäin rentoutumaan unelmasi edessä. Kuvittele mielikuvissasi itsesi seisomassa Unelmassasi, miltä se tuntuu, miltä se näyttää, millaiselta näytät silloin, millaiselta ympäristösi näyttää silloin. Kirjaa itsellesi ylös seuraavia pieniä askelia, jotka otat arjessasi kohti Unelmaasi.

Vinkkejä hyvinvointiin – Hengitä

Pysähdy päivittäin ja koe elämän kantava voima kauttasi kiinnittämällä huomiosi hetken verran hengitykseesi. Hengitä kiitollisuutta sisään. Uloshengityksellä päästä irti kaikesta mikä ei vie sinua enää sinun Unelma elämääsi kohden. Hengitä keuhkojesi koko kapasiteella, jolloin vahvistat myös syviä vatsalihaksia ja luot voimaa itsellesi keskivartaloon sekä minuuteen seistä selkä suorana omassa voimassasi Unelmiesi edessä.

Vinkkejä hyvinvointiin – Kiitollisuus

Se mihin kiinnitämme huomiota, kasvaa elämässämme. Täytä kiitollisuuspäiväkirjaa aamuin, illoin. Huomaat ajatuksissasi selkeän eron jo hetkessä! Kirjoita ylös vähintään 5 asiaa. joista olet kiitollinen juuri nyt. Tämä yksinkertainen tehtävä voi muuttaa elämäsi!

“Omassa Voimassa vol.1” -audio

Lataa itsellesi ilmainen ”Omassa voimassa vol.1” audio ja kasvata sen avulla mielestäsi superhyvien uutisten vastaanotin sekä lähetin. Albumilta löydät rentoutuksen aamuun sekä iltaan, elämän kiitollisuutta ja omaa voimaa ylistäviä mantroja.

unelma-itsestä-vinkkejä-hyvinvointiin-logo

Vinkkejä hyvinvointiin – Ruokavalio

Tee ruokailuistasi mahdollisimman yksinkertaista, maistuvaa sekä luonnollista. Suunnittele etukäteen viikon ruokailut ja käy kaupassa tai marketeilla tietoisesti hankkien kerralla isompia eriä ravitsevia ja puhtaita raaka-aineita. Varmista, että keittiösi kaapeista löytyy raaka-aineita, joita osaat hyödyntää ja joiden tiedät tekevän olosi hyväksi. Koko ravitsemusprosessi on tapa osoittaa itselle tervettä rakkautta. Kokkaa itsellesi ja valmista ruokia valmiiksi pakastimeen. Ravitse kehoasi kohtuullisella määrällä ravintoa usein, jotta pidät aineenvaihduntasi vilkkaana ja energiantuotannon tasaisena.

Ravitse itseäsi puhtaalla ja ravinnerikkaalla aidolla ruualla ja suosi parhaita ja puhtaita raaka-aineita. Raaka-aineissa suosi parhaasi mukaan luomua sekä lähellä tuotettua ravintoa. Oli käyttämäsi raaka-aine omasta puskasta tai maapallon toiselta puolelta, kasvata tietoisuuttasi ja ota selvää käyttämäsi raaka-aineen alkuperästä. Tue toimillasi sellaista alkuperää olevia tuotteita, joiden rinnalla koko maailma voi seistä hymyillen.

Unelma Itsestä-valmennuksissa käsittelemme ruokavaliota aina kauppalistan suunnittelusta herkkuhetkiin saakka. Näin lisäämme tietoa syömisestä ja rakennamme tervettä suhdetta ravitsemusta kohtaan.

Käytännöllisiä vinkkejä päivän ruokavalioon

Ensimmäisenä herättyäsi nauti lasillinen vettä luomusitruunalla ja ruusu-, vuori- tai himalajansuolalla. Juoma herättää ja emäksisöi kehoa. Nauti runsaasti vettä pitkin päivää.

Inspiraatiota ravitseville aterioille

Koosta hyvä aamianen:
Tuorepuuroa kaksi kourallista (puhdas kaura, chia, tattari) + kaksi kourallista marjoja.
Tai
1/2l Smoothieta ( vesi+avokado+kaksikourallista marjoja+banaani+riisiproteiinijauhe+lusikallinen kookosöljyä+2 lusikallista chia)
Tai
2 munan munakas + vähintään kourallinen kasviksia.

Koosta hyvä päivällinen ja illallinen:
2/4 osaa värikästä raakaruokaa, salaatteja ja vihanneksia.
1/4 osaa höyrytettyjä/paistettuja värikkäitä vihanneksia, linssejä ja palkokasveja.
1/4 osaa laadukasta jasmiini tai basmatiriisiä.

Mikäli syöt eläinkunnantuotteita, suosi laadukkaita luomutuotteita.
Suosi riistaa ja vapaana kasvaneiden eläinten lihaa ja munia.

Koosta hyvä iltapala:
Tuorepuuroa kaksi kourallista (puhdas kaura, chia, tattari) + kourallinen marjoja+banaani.

Koosta hyviä välipaloja:
Kaksi kourallista pähkinöitä ja siemeniä + hedelmä.
(omena, kiivi, papaija, nektariini, persikka)

Rauhoita ruokailuhetkesi ja ole kiitollinen siitä mitä sinulla on. Ole läsnä ja hengitä ruokaillessasi. Näin takaat itsellesi elämän yltäkylläistä ja täyttymyksellistä kokemusta ja teet ruoansulatukselle ison palveluksen.

Vältä prosessoituja rasvoja. Valitse laadukkaita kylmäpuristettuja luomu öljyjä (oliivi- ,kookos- ,avokado-, macadamia- , hamppuöljyjä) ja levitteenä kookosöljyä tai luomuvoita. Paistamiseen kuumuuskestävyytensä vuoksi soveltuu parhaiten oliiviöljy tai luomuvoi.

Lisää hyviä rasvoja runsaasti tukemaan rasva-aineenvaihduntasi vilkkautta ja aivojesi toimintaa. Käytä esimerkiksi avokadoa, erilaisia pähkinöitä, siemeniä ja eritoten chian-siemeniä hyvän omega-3 lähteen ja proteiinipitoisuudensa ansiosta.

Yleiset hyvät ravintolisät tukemaan terveyttä:
Ohessa on lueteltu esimerkkejä tärkeimmistä ravintolisistä, joilla aktiivinen nainen varmistaa päivän suojaravintoaineiden saannin ja pitää kehonsa toiminnassa.

Monivitamiini
D-vitamiini
Kasvis/vegaani ruokavaliossa,B12-vitamiini
Laadukas kalaöljyvalmiste tai kasvikunnan omega-3 öljyvalmiste
Magnesium
Jodi
Probiotti, maitohappobakteerivalmiste

Kahvi ja energiajuomat kannattaa vaihtaa vihreään luomuteehen, luomukahviin tai vähintäänkin tuoreeseen sokeroimettomaan tai makuttamattomaan mehuun. Nauti lisäksi vihreää teetä sen antioksidanttien ja muiden terveysvaikutteiden takia. Suosittelemme luomuna vihreää-, matcha-, tai yerba mate teetä.

Suklaa ”The Food of God” on tunnetusti naisten herkkua. Päivitä herkkuja parhaan tietämyksesi mukaan ravinnon saantia hyödyttäviin ja keholle ystävällisiin valmisteisiin. Opettele inspiraatioksesi tekemään raakasuklaata itse ja päivitä kaappisi makeat luontaisiin herkkuihin.

Vinkkejä hyvinvointiin – Treeni ja palautuminen

Treeni ja palautuminen eli lepo ovat yksi tärkeä osa hyvinvoinnin kokonaisuutta. Pyri järjestämään aikatauluusi nautinnollista liikuntaa vähintään 3 tuntia viikossa / 15 minuuttia päivittäin

Liikkuminen saa sinut hymyilemään ja nauttimaan liikkeestä ja antaa paljon energiaa päiviisi! Valitse sinulle sopivia lajeja, jolloin todella nautit liikkumisen ilosta. Löydä itsellesi nautinnollisin tapa liikuttaa rakasta kehoasi.

Liikunta nostaa vastustus- ja suoristyskykyäsi jokaisella elämäsi osa-alueella. Rakenna tietoisesti aktiivista elämäntyyliä ja poistu mukaavuusalueelta saadaksesi uutta inspiraatiota kasvun myötä. Suosi hyötyliikuntaa ja harjoituta reaktiivisuusnopeuttasi nousten ylös sohvalta aina, kun inspiraatio koputtaa. Mikäli arkesi toimet ovat sellaisia, joissa sinun ei tule liikuttua, pidä kiinni nyrkkisäännöstä: minimissään 15 minuuttia liikuntaa päivässä. Keholla on nopea sopeutumis- ja kehittymiskyky; toiminta tuottaa aina tulosta. Säännöllisellä liikkeen harjoittelulla voit saavuttaa mitä vain.

Unelma Itsestä-valmennusohjemassa saat erinomaisia liikunta- sekä treenisuunnitelmia videoiden muodossa valmentajan ja yhteisön tukemana. Yhdessä saavutamme sen mistä unelmoimme!

Vinkkejä hyvinvointiin – Yhteisö

Ympäröi itsesi sellaisilla ihmisillä ja yhteisöillä, jotka ovat läsnä sinulle ja joissa saat jakaa aidon itsesi sekä inspiroida muita. Yhdessä onnistumme ja pidämme fokuksen elämän aidosti merkityksellisissä asioissa. Maailma on täynnä hyviä ystäviä meille jokaiselle.

Unelmoi. Harjoittele. Opi. Usko. Luota. Tiedä. Kaikki on mahdollista sinulle! Pidä hyvä huoli itsestäsi. Sinulla on tämä elämä aikaa paljastaa unelmasi toteen. Hyvällä terveydellä ja elinvoimaasi vaalimalla pääset niin pitkälle, kuin sydämesi kannustaa kulkemaan.

Ilmoittaudu mukaan seuraavaan Online -valmennukseen!

Unelmia tavoitellessa kaikki lähtee siitä, että ensimmäisenä uskoo itseensä – kaikki on mahdollista!


Unelma Itsestä Shop

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *